Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karen Besten - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karen Besten - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Karen

16 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Daar ben ik weer! Mijn vorige verslag is al even geleden en steeds denk ik oké, morgen ga ik echt weer even wat schrijven. Maar er valt hier zoveel te beleven dat ik er gewoon niet aan toe kom. Wel goed nieuws natuurlijk. Ik ga nog maar even terug naar mijn tijd in de Filippijnen.

Mijn twee laatste weken mocht ik vullingen doen! Mijn wishlist was afgewerkt. Ik was heel blij dat ik dit mocht doen en heb er in totaal vier gedaan op twee patiënten. Mijn eerste patiënt vroeg achteraf meteen of ik 'fb' had. Ik snapte eerst niet wat ze bedoelde, maar toen had ik 'em door en het bleek dat ze Facebook bedoelde. Ik heb nu dus de patiënt met mijn eerste vulling op Facebook. Verder heb ik nog een paar extracties mogen doen en heb vooral meegekeken met alle tandartsen. Eén tandarts was erg onder de indruk van mijn lengte en blonde haar, en ze vond dat haar moeder en kinderen dit moesten zien. Dan merk je toch wel dat er niet zo heel veel toeristen in Iloilo komen, maar ik vond het heel grappig. Ik werd uitgenodigd bij haar voor een diner en inderdaad, haar drie dochters en haar moeder waren ook van de partij. Ik ging vanuit het ziekenhuis met haar mee naar huis langs een armoedige buurt waar hele gezinnen in kleine hutjes zaten, maar het huis waar ze zelfs woonde zag eruit als een paleisje. Dat is dan wel gek om te zien. Het eten was super lekker en na een rondleiding van een neef en een hele fotoshoot werd ik weer thuis gebracht. Omdat ik die dag lang in het ziekenhuis was gebleven, kon ik de volgende dag wat eerder naar huis. Het werd een lekker middagje chillen aan het zwembad met twee Australische meiden uit het huis. 's Avonds gingen we met het hele huis en staff uit eten: boodle fight! Dat was heel grappig en lekker. Op bananenbladeren wordt allerlei eten neergezet en iedereen mag pakken wat je lekker vindt, maar er is één obstakel. Je moet namelijk alles met je handen eten. Ik heb weer een angst overwonnen want ik heb oesters gegeten en in Nederland vond ik die super goor. Maar hier gooien ze er weer kaas over en worden ze gebakken, dus prima te doen! Donderdag was het weer barbecue night met karaoke, en ik moet zeggen dat het zingen nog niet veel beter gaat maar we doen keihard ons best. Die vrijdag ging ik voor een dagje naar Guimaras met twee Engelse meiden, een heerlijk dagje! We dronken met onze billen bloot melk uit een kokosnoot. Dat eerste is niet waar maar we dronken wel echt melk direct uit een kokosnoot terwijl we half in het water zaten en dan lag er ook nog zo'n verlaten bootje verderop, net een Google plaatje. Die avond gingen we weer met z'n allen uit eten en hebben we ook weer karaoke gedaan. Zaterdag zijn we naar een markt geweest, en hebben we 's avonds weer gegeten bij de tandarts die me al eerder had uitgenodigd. Haar nichtje was jarig en vierde ook halloween en ook alvast kerst, en samen met drie andere studenten uit het huis waren we meer dan welkom. Het eten was weer echt heel lekker, er was zelfs blauwe rijst. De volgende dag vertrok ik naar Bacolod, een plek in de bergen. Ik ging voor het eerst in mijn uppie een nachtje weg, omdat anderen het huis weer gingen verlaten of naar een plek gingen waar ik al geweest was. Het was wel even gek, maar ook wel leuk om het alleen te verkennen. Ik ben naar een hotspring geweest en ik kwam daar om te relaxen, maar ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld. Het hele bad was bezet met mannen en ik had het vermoeden dat zij nog nooit een toerist hadden gezien, laat staan in bikini. Ik heb er niet heel lang gezeten. De volgende dag ging ik een kijkje nemen bij de zeven watervallen. De tocht erheen achterop de scooter was het meest heftig van de hele tocht, want wát een pad was dat. Je kon er amper lopen met al die stenen maar met de scooter omhoog jawel. Met afstappen ben ik zelf ook aardig lomp geweest, want ik heb me gebrand aan de uitlaat met een dikke blaar als gevolg. Die is nu (twee weken later) eindelijk dicht. Toen ik weer terug was in Iloilo ging ik uit het huis en naar een guesthouse vlakbij, en werd ik 3.30 's nachts opgehaald om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan! Ik heb heel veel gezien en geleerd in de klinieken en heb het ook heel erg naar mijn zin gehad in het huis met de andere studenten en de lieve medewerkers. En wat een prachtig land! Ik heb nog lang niet alles gezien maar dat is een goed excuus om nog eens terug te komen.

Toen begon part II. Weer herenigd met Inge!! De vlucht verliep soepel, al had ik niet één maar twee krijsende kinderen achter me. Onze eerste stop in Thailand was de Burger King, maar daarna konden we het echte Thailand gaan verkennen. We begonnen met een paar nachtjes in Bangkok. Wat een stad is dat zeg. Super druk op Khao San road met alléén maar backpackers. Overal kraampjes, streetfood, keiharde muziek, mensen die 'tuk tuk' roepen en je uitnodigen voor shows waar je niet heen wilt. Het is echt een gekkenhuis. We hebben de Co van Kessel fietstour gedaan, want die moet elke Nelderlander gedaan hebben, en hebben zelf de stad wat verkend. We zijn ook naar een skybar geweest met echt een geweldig uitzicht, het leek wel een totaal andere stad. We vonden het leuk voor een paar nachtjes, maar we waren ook wel toe aan een nieuwe stad. Onze volgende stop was Kanchanaburi. Daar zijn we naar hele mooie watervallen geweest, en daar waren ook mijn vrienden: de kriebelvisjes. De volgende dag hebben we het stadje wat verder verkend met de fiets. Onze volgende stop was Chiang Mai waar we met de bus heen gingen. We hadden horror verhalen gehoord over de bus maar wij hadden echt een top bus! Super veel beenruimte zelfs voor mij, een stoel die naar achter kon, een heel zacht dekentje, airco, wifi en zelfs een ladyboy als stewardess die ons drinken en oreo koekjes gaf. Alleen een beetje jammer van de pislucht. En wat een leuke stad is Chiang Mai! Niet zo hysterisch als Bangkok maar wel gezellig. We zaten ook in een heel leuk hostel dankzij een dronken Engelsman die ons hulpeloos met onze backpack zag staan. Het had zelfs een zwembad! We zijn naar een thaibox wedstrijd geweest, heel vet, en omdat er iemand die nacht jarig werd moest dat gevierd worden met wat bieries. Alles sluit om 12 uur, maar als je binnen bent mag je zo lang blijven als je wil, dus dat was tot laat. Net zoals de volgende avond. Het was wel zwaar toen we de volgende dag naar het elephant nature park gingen, maar dat was echt mooi om te zien. De olifanten daar worden goed opgevangen in tegenstelling tot veel andere parken. We mochten ze voeren en wassen. Soms poepte ik hem wel een beetje, want ze leken nog best wel wild soms, maar dat maakte het alleen maar mooi. Na vier nachten, langer dan gedacht, zijn we nu in Pai aangekomen. Samen met twee andere jongens zijn we er op de scooter heengereden. Best spannend soms met onze ervaring van nul en veel wegwerkzaamheden, maar we hebben het geflikt. En ik vind deze stad zelfs nog leuker dan Chiang Mai. Het is echt een hippie dorp en iedereen is zo relaxed. Het is ook echt een dorp, want we komen steeds 'oude bekenden' tegen wat super leuk is. Ik vind het echt heerlijk, lekker touren op de scooter, dagje zwembad, vandaag gaan tuben op de rivier.. En ook 's avonds is het feest, want er zijn veel leuke tentjes. Het lijkt wel alsof dit dorp alleen maar uit eettentjes en barretjes bestaat. We hebben al twee nachtjes extra geboekt en blijven dus langer dan gepland, net als iedereen hier. De volgende stop is weer Chiang Mai, dan Bangkok en dan vliegen we volgende week naar Myanmar. Daar ben ik ook heel benieuwd naar! Hopelijk ga ik alles nu wat beter bijhouden en dan schrijf ik weer een verslagje.

Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 08 Okt. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 2520

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 15 Januari 2016

Work the World stage & backpacken

Landen bezocht: